Redne prakse in meditacija

Prvi mesec v novi sezoni je za nami. Vsi, ki ste se odločili za jogo, se zavedate svojih prioritet. Vsi, ki ste se odločili, da boste gradili odnos do sebe, odnos do zdravja, odnos do življenja, se redno videvamo na jogamatu. Vsi, ki ste se odločili za svojo dobrobit, berete te vrstice.

Pred nami je 8 mesecev druženja, vsaj 33 terminov, ob 1x tedenski vadbi je to blizu 40 ur joge. Se vam zdi to veliko? Ste se kdaj vprašali koliko časa v obdobju 1 leta namenimo izključno sebi? V mislih imam kvalitetnega časa, brez hitenja ali gledanja na uro, brez slabi vesti in občutkov krivde, časa, ki bi ga lahko ustavili? Zagotovo premalo. Pustimo na strani nešteto razlogov in tudi izgovorov zakaj je tako in se usmerimo v to, da smo v tistem procentu družbe, ki ne govori le praznih besed, ampak naredi veliko zase kot za širšo skupnost. Kajti, joga deluje širše. In tudi v tem se razlikuje od ostalih vadb.

Joga je praktična, ne teoretična. To kar ozavestimo pri razvoju lastne prakse, toliko kot damo sebi, toliko lahko dajemo resnično naprej. Čeprav vadimo jogo za svoje dobro počutje, vplivamo preko tega tudi na bližnje s katerimi pletemo osebne odnose in poslovne vezi.

Joga je vadba dobrega počutja in hkrati vadba zavedanja, umirjanja, raziskovanja. 

img_20160808_223344

Ko se zavedamo, da smo izvir in vzrok, zavedamo lastne minljivosti in ranljivosti, odgovornosti do življenja in ko premagujemo vloge žrtve in malodušja, smo na dobri poti celostnega počutja. Joga je pot navznoter in ker je »navznoter« neskončno polje preteklosti, prihodnosti in sedanjosti, je vadba joge in meditacija tista, ki nas postavlja v danes. 

Meditacija je pojem, ki ima veliko variacij, razlag in še več različnih predstav. Poznamo ogromno vodenih meditacij, takih ob katerih lahko zaspimo, se umaknemo realnosti in takšnih ob katerih se poglobimo, povežemo s višjim, zaživimo. Je izredno subjektivna praksa in zagotovo že imate svoje izkušnje z meditacijo, ne glede na to kakšne, vsaka ura časa, ki jo namenimo meditaciji ima vrednost. Jogijska tradicija uči, da je praksa joge najboljša priprava na meditacijo, kjer lahko v poravnani hrbtenici teče umirjen tok misli, diha in počutja. Ko je živčni sistem sproščen in nam ugodje telesa omogoča udoben sedeč položaj, se lahko potopimo v mir in tišino, ki naj bi jo izkusili. Pravim naj bi, ker je lahko prav to neuslišana želja. V današnjem utripu časa, borbi za svoj standard ali preživetje je v naših glavah roj. Pravijo, da povprečen človek ustvari okrog 70.000 misli dnevno.

Kako to zajeziti v kratki meditaciji? Skoraj nemogoče. Zato uporabljamo vodena besedila, tehnike, afirmacije, mantre, ki zamotijo delovanje uma v tej smeri, da ga usmerijo v izbrano polje. Ko po določenem času ustvarimo možganske povezave, ki nam omogočajo navade koncentracije, odmika, opazovanja, zbranosti, sprejemanja, steče drugačna povezava po telesu in odprejo se nove razsežnosti. Frekvence v možganskem delovanju se spremenijo in to je tisto, kar spremeni naše videnje in zaznave v bolj jasne in subtilne slike. S tem se izboljšuje intuicija, odpira se notranji glas, ki ve. Meditacija lahko postane vaša osebna molitev, ne glede na to ali v kaj verjamete ali ne.

IMG_20161015_143658

Da se vrnem nazaj na vrednost. Meditacija ima znanstveno dokazano veliko koristi. 

Poleg fizičnega izboljšanja počutja (uravnava krvi tlak, krvni obtok, srčno delovanje, izboljšuje imunski sistem) spremeni način odzivanja na dražljaje. Prav tako niža subjektivne ocene bolečine v telesu, tesnobna stanja, poviša raven čuječnosti. Izboljša spomin, hitrost reševanja nalog, vidno-prostorsko procesiranje, torej možganske in telesne funkcije.

V sanskrtu se osredotočena pozornost ali mirno bivanje imenuje Shamatha, na zahodu bolj poznana kot vadba čuječnosti. Tradicionalno se osredotočeno pozornost vadi kot pripravo oz. predpogoj za naprednejšo stopnjo čuječnostne meditacije, imenovano Vipassana – vpogled v naravo stvarnosti ali odprto spremljanje. To vključuje zavedanje dogodkov, doživljanj iz trenutka v trenutek ne da bi jih ocenjevali. Obstajajo centri (ašrami), kjer lahko vadite prav to vrsto meditacije, kjer ste ob lažjem fizičnem delu ves čas bivanja prisotni v čisti tišini. Meditacija v tišini je pogosta tudi v mnogih drugih duhovnih centrih, podprta s petjem manter in predavanji o jogijski filozofiji. Kakorkoli, možnosti za prakticiranje meditacije je res veliko. 

Vabljeni na meditacijo v sredo 1.11.17 ob 20:15 uri v center Alternativa zdravje Radomlje. Meditacijo bomo začeli z nekaj dihalnimi tehnikami, umirili um in se prepustili večeru, ki simbolno prižiga luč novemu mesecu daljših večerov in temi. Trajala bo približno 1h. S seboj lahko prinesete dodatno odejo. Meditacija je brezplačna za vse, ki obiskujete redne vadbe, za ostale zaželjen prispevek 10€. 

 Lepe jesenske in tople dni vsem.