Maj

Kako ste v tem cvetočem, toplem maju? Glede na to, da nas vleče v zunanje aktivnosti z veliko željo po uživanju vitamina D, ne pozabite, da joga deluje v vsakem letnem času enako učinkovito. Jogijska sezona se počasi bliža koncu, a še preden vas povabim na zaključek, vas najprej ogrejem z jogijsko vsebino. Kot veste, je maj tematski. Vsaka praksa joge svoja zgodba. In več besed kot ponavadi.

Začele smo z ženskim ciklusom v krogu štirih letnih časov, ozavestile odnos do vadbe med menstruacijo in se dotaknile dušnih povezav z otroci, nadaljevale z sproščanjem in iztezanjem glavne mišice v medenici z eksotičnim imenom iliopsoas, kot najpomembnejše povezovalne mišic nog in trupa. Ta globoka, odzivna mišica na stres in emocije, nam zaradi zakrčenosti lahko povzroča različne težave, največkrat v hrbtenici in kolenskem sklepu.

Hkrati smo krepile moč hvaležnosti, ki blagodejno vpliva na živčni sistem in izboljšuje splošno počutje, saj vpliva na izločanje hormona serotonina. Dokazano je, da ljudje, ki so nagnjeni k izražanju hvaležnosti bolj pozorni, veseli, odločni in optimistični. Ob vsakodnevni hvaležnosti izginja samoumevnost do stvari, odnosov in ljudi v našem življenju, manj je pritoževanja in kritiziranja.

Drugo polovico maja se bomo posvečale pozdravu sonca (surja namaskar), sklopu asan, ki velja za eno izmed najbolj celovitih praks pri jogi. Sonce predstavlja vitalno silo, ki daje življenje. Idealen čas za to vadbo je ob sončnem vzhodu ali ob sončnem zahodu (pred večerjo), saj prebuja prebavni ogenj.

Surja Namskar je sestavljena iz treh elementov: forme, energije in ritma. Ko jih izvajamo enakomerno, ritmično, povezano z dihom, s tem simboliziramo ritme vesolja (24 ur v dnevu, dvanajst faz zodiaka, bioritem telesa …). Pozdrav soncu je sestavljen iz štiriindvajset položajev, kjer hrbtenico izmenično prepogibamo naprej in nazaj ter krepimo in raztezamo ude.  Prehode med položaji pozorno povežemo s pravilnim dihanjem. Dvanajst položajev predstavlja pol cikla celotnega pozdrava soncu. Deluje na celoten organizem, ga krepi in izboljšuje delovanje imunskega sistema. Topi odvečno maščobo in skladno oblikuje telo, okrepi mišice vratu, ramen, rok, zapestja, prstov, hrbta, stegen, meč in gležnjev, vendar jih zaradi hkratnega raztezanja ne razvije preveč. Ravno prav 🙂

Kot na vsaki jogijski uri po večkratnem zaporedju počivamo v šavasani, tako damo strupom, ki so se izločili med prakso, prosto pot, da zapustijo telo. S tem uravnovesimo delovanje simpatičnega in parasimpatičnega živčnega sistema, prvi je bolj aktiven med sekvenco asan, drugi med sproščanjem, da revitaliziramo celo telo.

Omejitve: ne priporoča sem ljudem z visokim pritiskom, z boleznimi arterij ali tistim, ki so preživeli možgansko kap. Prav tako v primeru išiasa, izmaknjenega diska ali kile. Za nosečnice je praksa najbolj primerna do dvanajstega tedna nosečnosti, k njej se lahko vrnejo okoli 40 dni po porodu, ko jim bo pomagala tonizirati mišice maternice.