Joga v praksi

Mesec dni smo že povezani v online svetu. Domače dnevne, kuhinje, spalnice so postale multifunkcionalne oaze. Bivalni prostor je pridobil novo veljavo, postal je naše zatočišče in svetišče. Bližnji gozd pa zdravilišče in dihalni wellness sprostitve in regeneracije. Vpeti v nove urnike in nove odnose opazujemo spremembe in dnevno lovimo ravnotežje. Zožene možnosti izbir so nas postavile v polje, da je vse drugače. Spreminjamo se in tega se bolj kot kdaj koli prej, dobro zavedamo. S polnimi usti okušamo različne spremembe kot edino trenutno stalnico. Kakšen okus ima naš novi svet je pogojeno z notranjo dinamiko telesnega in duševnega ravnovesja.

Prišel je čas, ko razumemo, da je telo naš pr/a/vi dom. Kako pomembno je, da se v njem dobro počutimo, ga redno čistimo, zračimo, preoblačimo, dekoriramo, renoviramo, ko je potrebno in predvsem kvalitetno hranimo. Da je fizično telo odraz našega uma, intelekta, nivoja energije, radosti. Da smo večplastni, različne kože povezujejo naše astralno telo z fizisom in blaženostjo duha. Zahodna znanost telo obravnava kot materijo. Joga pa govori o več ravneh, telo predstavlja kot čebulo, katere je vsaka plast subtilnejša od prejšnje. Joga uči, da je človek duša, atman (sanskrt), ki izkuša življenje v fizisu. Duša kot individualna zavest je večna in pretočna in povezana z univerzalno zavestjo. Da bi lažje razumeli pot joge, bom v prihodnjih oglašanjih pisala več o jogijskih sutrah (prvi sistematični zapisi).

Poznamo zunanjo in notranjo pot joge. Na zunanji poti so najbolj opevano poglavje asane in pranajame oz. po domače telesni položaji in kontrola vitalne energije skozi dih.  Manj nam je znano poglavje 5 jogijskih prepovedi in zapovedi oziroma jame in nijame (sanskrt). Tako imenovane JAME – kako simbolično za ta čas, govorijo o etičnih normah, o odnosu, ki ga imamo do družbe skozi omejitve in prepovedi. Padamo v jame ali ne, dobro jih je poznati in jih predvsem razumeti malo globje.

Prva jama je AHIMSA prev. NENASILJE – ne pomeni le fizičnega nenasilja, zajema tudi nenasilno komunikacijo, nenasilne misli, besede, nenasilje v najširši obliki do vsega živega. Duh nenasilja se pretaka že tisočletja, večinoma neuspešno, saj se ljudje učimo njenega nasprotja z evolucijo in opustitvijo nižjih plasti delovanja (pre)moči in nadvlade. Torej govorimo o mirnem, obzirnem, čutnem delovanju in ravnanju sami s seboj, z okolico, živalmi, rastlinskim svetom, takšnim, ki prinaša najmanj škode sobivanja.

Druga jama je SATJA prev. RESNICOLJUBNOST – kakšen je kriterij resnice? Koliko zavajanja, prikrivanja, laži ima današnji svet? Najprej, koliko smo zvesti svoji resnici in ali smo resnični v izražanju. Ko naša komunikacija postane iskrena, ne moremo drugače kot slediti svoji izvorni naravi, s tem lahko odpada tudi veliko priučenih vedenj in vpliva okolice. Satja pomeni, da se ne pretvarjamo, ne nižamo kriterijev, ne goljufamo niti v imenu »višjega« namena ali cilja.

Tretja jama je ASTEJA prev. NEKRAJA – govorimo zopet o širšem pojmu, tako lastniški kot intelektualni, idejni ne kraji oz. prilaščanju. Danes v informacijski dobi je mnogo kopiranja in posredovanja podpisanega s svojim imenom in prilaščanja drugih dosežkov. Pozabljamo, da se znanje prenaša in nadgrajuje iz generacije v generacijo in da je pomembno znanje ozavestiti pri sebi, prakticirati in obogatiti, bolj kot se z njim poistovetiti.

Četrta jama je BRAHMAČARJA prev. VZDRŽNOST – v današnjem času najbolj aktualno pretirano vdajanje čutilom, pretirano kopičenje materiala, denarja, pomembnosti, … torej ne govorimo le o spolni vzdržnosti, ki je prvotno veljala za askezo, ki se osredotoča na večjo hrambo energije in usmerjenost v višje sfere. Temveč govorimo bolj o zmernosti na vseh področjih, o pravi meri, v razmislek koliko česa zares potrebujemo za zadovoljstvo, kvaliteto bivanja in miren spanec.

Peta jama je APARIGRAHA prev. NEPOHLEP – pohlep se odraža v ujetosti materialnih dobrin, v pretiranem potrošništvu, seveda tudi širše v vezanosti na položaj, na moč, priznanje, slavo… Mantra, še več in še bolje, predvsem v poslovnem okolju, nas pelje v pot preko sebe, v sodobno suženjstvo, v zaslepljenost in izgubo vrednot. Ko zahodni človek enači svojo vrednost s statusnimi simboli izgublja na dolgi rok, vsekakor izgublja kot celota, lahko celo rečemo, da pohlep vodi v razčlovečenje skupnosti. Aparigraha pomeni tudi spuščanje, opuščanje družbenih vlog, identifikacij, nazivov, starih dogm in prepričanj… Vse kar imamo je minljivo, če želite na izposojo in bolj, ko se bomo vračali v danosti narave in razumevanje njenih zakonitosti, bolj bomo sledili osnovnim preprostim naravnim vedenjem, ki jih prinaša tudi učenje in razumevanje joge.

VABLJENI na ONLINE JOGO:

PON ob 20h HATHA FLOW in/ali SRE ob 19h INTUITVNA JOGA

Povezave prejmete tedensko na vaš mail za prakse v živo preko Zoom aplikacije.

ČET ob 18h BREZPLAČNA krajša praksa v zaprti skupini na FB.

Novembrsko MEDITACIJO prestavljamo na NEDELJO, 29.11. ob 19h.

Tik pred polno luno in na prvo adventno nedeljo se bomo povezovali s svetlobo in potovali v globoko ravnovesje umiritve uma in odpiranja življenju. S tem bomo zaključili novembrske prakse dvigovanja srčnih ritmov in zavestno vstopili v decembrski grand finale nepozabnega leta 2020.

Prijave so zaželene, vsi, ki imate plačan semester ali 3 mesečno vadbo imate brezplačno meditacijo, za ostale je izmenjava znižana namesto 20€ tokrat 15€.

Vabljeni tudi na redne tedenske meditacije Zavoda pot do zdravja, ki jih vodi Jure Jeraj ob ponedeljkih in petkih zvečer in za vikende zjutraj. Več na https://potdozdravja.si/zoom-meditacije/

Knjižni joga klub

Knjižni joga klub je odprl svoja vrata s knjigo Sedem minut čez polnoč, avtor Patrik Ness. Izbor knjig in odprto debato doživetij in spoznanj vodi naša Sabina Burkeljca, trenutno v zaprti skupini na FB. Vsi, ki niste del te skupine in bi želeli deliti svoja videnja in mnenje napišite po mailu! Kot pravi Sabina, so zgodbe vedno most do občutij, do lastnih čustev, ki se lahko preobrazijo skozi knjigo ali film. Podpišem  🙂

NAGRADNO IGRO za mesečne brezplačne vadbe kmalu ponovimo, darilni boni so še na voljo, prav tako jogijske majčke vseh velikosti, odlično darilo za vas in vaše bližnje!

Readingi in dušni pogovori

Readingi in dušni pogovori do konca leta po nižji ceni. Za boljšo predstavo in vabilo kratek vtis in doživetje, več jih najdete na https://ashajoga.si/utrinki/

Priznati moram, da je bilo tole eno najlepših daril, ki sem jih dobila v življenju! Ni naKljučij brez Ključa. 🙂 Očitno je Višja sila ali Bog vedel, kaj rabim, in se je realiziralo ravno sedaj, ko moram najti vsak trenutek novo moč za usklajevanje vsega, kar se dogaja v našem življenju v teh “čudnih časih”, in vleči “voz” uspešno naprej … pri tem pa poskusiti NE izgubiti sebe. Zelo sem hvaležna Tebi in vsem višjim silam za to, da mi stojite ob strani in mi pomagate na različne načine. Tvoj reading mi je potrdil že stara vedenja o sebi in o tem, da sem na pravi poti. Hkrati pa mi je dal napotke za nadaljnje življenjske usmeritve ter neko notranjo moč za nove podvige. Krasna izkušnja s tako srčno osebo. Prepričana sem, da bova skupaj soustvarjali lepši jutri.