November rain

Zima se bliža…

Prejšnji teden me je ujel intenziven kašelj, ki me je dobro utrudil in ko sem iskala vzroke pri vseh letečih virusih, premalo spanja in utrujenosti, sem po nekaj dneh počitka močno občutila razliko v telesu in ugotovila, da sem rabila predvsem to. Počivati, nedelovati, zmanjšati tempo, odložiti obveznosti in umiriti aktiven um, ki nezavedno ves čas melje, usklajuje urnike, razmišlja kaj še, išče rešitve, brska po preteklosti ali prihodnosti, skratka je non stop v pogonu. Roj samodejnih misli nas vse prevečkrat izčrpa, ne da bi to sploh opazili. Nezavedno to počnemo, tako kot nezavedno dihamo. Vsak trenutek. Zato je najgloblji in najboljši počitek, počitek od lastnih misli. On – off.

V različnih obdobjih smo različno obremenjeni, vse se menja in spreminja, ves čas pa živimo le v enem telesu, delujemo le z našimi notranjimi organi in razpolagamo le z svojo energijo. Kako najbolje skrbeti za »svoj dom«, da bi se počutili bolj sveže in veselo ustvarjali dobre odnose z bližjimi in v poslovnem svetu…odgovorov je veliko. Joga nas uči, da je ravnovesje izredno pomembno. Ravnovesje med notranjim in zunanjim svetom, med svojimi željami in potrebami drugih, med akcijo in počitkom, med hitenjem in umirjenostjo, ravnovesje misli in občutkov. In ko delujemo iz ravnotežja, zaznamo umirjenost in stabilnost, čutimo, da lahko usmerjamo naše misli, usmerjamo energijo in delujemo iz notranjega žarišča. Tako smo tudi lahko v stiku sami z sabo, se slišimo in poslušamo, vidimo. Ravnovesje iščemo ves čas. Tudi v jogijski praksi. V vsaki asani in dihu, vsaka ura joge je sestavljena iz več faz, ki ustvarjajo ravnovesje med predkloni in zakloni, med aktivnim zadrževanjem in pasivnim počitkom…

In za dobro uravnovešeno počutje je pomembno gibanje. Gibanje je najboljša zaščita za hrbtenico, saj lahko le redna menjava mirovanja in obremenitve omogoča prekrvavitev vretenc in mehkih tkiv, tako da lahko dobijo dovolj potrebnih hranil in hkrati odstranjujejo odpadne snovi. Kot rečemo v jogijskem žargonu, toksine iz telesa. Za hrbtenico se poleg hoje, rekreativnega teka in plavanja izredno priporoča joga, če ni večjih, trajnih poškodb ali okvar. Da bi hrbtenica ostala gibljiva in nam dobro služila, potrebujemo redno gibanje v vse smeri. Potrebuje upogibanje naprej in nazaj, rotacijo okrog svoje osi (zasuki) in odklone vstran. Ti gibi negujejo in aktivirajo medvretenčne ploščice, kite, vezi in vse mišice okrog hrbtenice, jih prehranjujejo in preprečujejo, da bi tkiva postala toga in se lepila skupaj. Bistveno pri jogijski praksi je ohranjanje ravne hrbtenice oz njene naravne krivulje. In da tudi naši hrbtenici nudimo ravnovesje med iztezanjem in krepitvijo, izvajamo jogo počasi, vretence za vretencem, malo po malo opazimo razliko in predvsem ne prehitevajmo z svojim napredkom pri vadbah.

Večletna nepravilna telesna drža in lenobni stoječi ali sedeči položaji, računalniška drža in odložen čustveni stres na hrbtenici zahtevajo potrpežljivost, določen čas in predvsem redno gibanje.