Ah, spet ta strešica

Vsaka jogijska praksa vključuje položaj strešice (Adho mukha svanasano), ki tudi delno sodi med inverzne položaje, saj je položaj glave nižje od medenice. Položaj telesa oblikuje trikotno, piramidno obliko oz. obliko strehe, tako se vsakič pretegnejo tudi psi in mački po prijetnem počitku, zato je poznan tudi pod imenom Downward Dog :). To je asana, ki povezuje prehode v posamezni uri, seveda pa ji lahko namenimo vso našo pozornost in dalj časa ko jo izvajamo, bolj pokaže koristi in močnejše učinke na počutje.

Mnogim predstavlja ta asana večji izziv, tisti, ki ste jo že osvojili pa krajši, prijeten počitek med vadbo. V asani močno krepimo vse mišične skupine, najbolj roke in hrbet, iztezamo mišice nog in zadnjico. Položaj strešice razstruplja, uravnava hormone, hkrati stimulira hipofizo in ščitnico, kar omogoča proizvodnjo rastnega hormona ter s tem celostno regeneracijo. Rastni hormon stimulira rast mnogih tkiv v telesu, ne samo pri otrocih, tudi pri odraslih, ampak s starostjo se po 20. letu količina hormona zmanjšuje od 10-15 % vsako naslednje desetletje. Ta hormon vpliva na lepo kožo, izboljša spanec, zmanjšuje dvig krvnega sladkorja, pomaga pri stresu…kup pozitivnih učinkov, ki jih sprejema naše telo med prakso joge.

Poleg tega strešica prinaša več kisika obrazu in možganskim celicam, kar obnavlja in pomlaja, preprečuje tudi strije, odlična je v času menopavze, odpravlja pms, vzpostavlja bazičnost organizma, telo ne oksidira kot pri dinamični vadbi.

Kako jo pravilno izvajamo?

Začnemo v položaju otroka ali na vseh štirih (miza). Dlani malo pomaknimo naprej od ramenskega koša, prsti na dlaneh so močno razprti – aktiviramo jih tako, da jih potisnemo v podlago. Spodvihamo prste na nogah in z izdihom dvignemo zadnjico. Poravnamo hrbtenico, vrat je sproščen in dolg, glava prav tako, pogled je usmerjen v predel popka, ki ga potegnemo proti hrbtenici. Ramena potegnemo stran od ušes, lopatice potisnemo dol proti medenici. Kolena so pokrčena ali stegnjena, če imate zadnje mišice upogibalke kolen primerno dolge. Teža je enakomerno razporejena med dlanmi in stopali. V položaju ostajamo nekaj vdihov in izdihov. Ali več. Iz položaja se spustimo na kolena in se spočijemo v položaju otroka, ozaveščamo učinke asane in dihamo trebušno.

koncnaSENIK4